lördag 5 september 2009

Du ser ut som Nina i The Cardigans!

Glömde berätta om de förbjudna frukterna på ön förra helgen.
Hemma hos våra vänners sommarhus - som egentligen är E:s mammas sommarhus - växte en låg häck av små nysatta äppleträd.
Vi fick direkt uppmaningen att absolut inte plocka äpplena eftersom E:s mamma själv ville göra detta.
Och det kan man ju förstå.
Men rätt som vi sitter där får jag syn på L - SMASKANDES PÅ ETT RÖTT ÄPPLE!!!
Jag flög upp ur stolen som skjuten ur en kanon!
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!
Men E och F lugnade mig strax, det var ett äpple som fallit till marken av sig själv.
Alla barn hade varit och smakat lite på detta...
PHU!

Träffade R - en bekant - på Apoteket häromdagen.
Jag sa:
"Hej R! Hur är det?"
"Bra tack, hur är det själv? Det ser bra ut. Du ser precis ut som Nina i The Cardigans!"
....
"Tack!" fnissade jag förläget, "Det tar jag som en komplimang, Sveriges bäst klädda två år i rad eller....?"

Dessutom tycker ju jag att hon ser trevlig ut.
Ja, nu är hon ju inte The Cardigans-Nina längre, har glömt namnet på "nya" gruppen...
(Jag kallade mig själv för Nina när jag var liten förresten!)


Annars brukar jag jämföras med Nicole Kidman (?)
Hmmmm.
Var är likheten undrar jag då?
Jaja, alltid trevligt när någon har lite fel på synen och jämför en med nån snygg kändis, haha!


På tal om att jämföra.
Maken och jag läste i dagens tidning nåt nytt rön om att de med smala lår (diameter under 60 cm) oftare drabbas av hjärt-kärlsjukdomar.
Givetvis var vi tvungna att mäta.
Jahapp.
Då är vi i riskzonen!
Dessutom finns det ju en midjemåttsnorm som går ut på att kvinnor inte ska mäta mer än 75 cm runt midjan.
Gör man det så är man återigen i riskzonen för hjärt-kärlsjukdomar.
Jag har ett midjemått som överstiger!!!
Var är rimligheten?
Hur man än gör så har man ändan bak (och något sluttande....)
Vi tränar och håller igång och man får ju hoppas att det räcker för att inte bli åderförkalkad i förtid, liksom....


Äsch.
Jag är ju lik Nina och hon ser ju sund ut.
Nicole vet jag inte.
Lite botox har nog hjälpt(?) henne.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heter inte Ninas nya grupp A Camp ?! Kram TiEtuna

Sarasnaran sa...

Nina sund? Tja, hon har ju tokknarkat kokain i flera år...

Kul att se dig idag! :-)
Jag tyckte du liknade... Du! :-)

SiS sa...

KOKAIN??
Hur vet du det??
Jag hänger verkligen inte med!!
Men så är du ju ocksålite yngre och piggare i hjärnan än vad jag är...:)