måndag 21 september 2009

VABVABVABVAB

Idag har jag och M varit hemma.
Hon har fortfarande feber och hosta.
Själv har jag också fått mig en släng av sleven.
Eller av förkylningen.
Varför ska mamman slippa när alla andra familjemedlemmar drabbats?
Jag brukar slippa undan.
Av nån underlig anledning.
Men icke denna gång.
Fick tyvärr ställa in kvällens friskispass därför.
Tog en promenad med mamma istället.
Skönt men lite tyngre än vanligt.

Så här brukar det se ut i vår säng när jag ska gå och lägga mig...


Med tanke på att vi har kvar vår "ungdomssäng" på 1.60 så får inte maken plats när döttrarna somnat i den.
Han går och lägger sig i E:s eller M:s sängar.
Ibland somnar bara en dotter i vår säng men då kan man vara säker på att det kommer en till någon gång under natten.
Då får nån av oss vuxna välja en annan säng.
Härom morgonen vaknade jag i M:s säng!
Förvånad!
För jag kom liksom inte ihåg förflyttningen!
Höjden av förvåning skulle dock vara om jag hittade J nerknölad i L:s säng nån morgon.
Hon sover ju fortfarande i spjälsäng!


När jag nyss såg Ann Söderlund i Tinas matprogram på TV kom jag att tänka på att J tyckte att hon hade så vettiga relationstips i sitt program som gick för nåt år sen.
Mmmmm.
Visst, jag tycker att hon är kul och så men lite väl stimmig för min smak (någon som blev förvånad att jag tycker så???).
Relationstips ja.
I senaste numret av Mama berättar hon att hon blivit särbo.
Och för närvarande sitter hon i djungeln och äter skalbaggar (citat: Tina).
Tja.
Jag vet inte jag.
Här stimmas det inte.
Döttrarna kommer ju inte att ligga i våra sängar för evigt om... man... så... säger....


Så skönt att höra två skånska bruttor bräka på i TV-rutan.
Jag gillar faktiskt både Tina och Gynning.
Genuina.
Humoristiska.
Duktiga på det de gör.
Undrar vad jag kommer att tycka om kvinnan?
Kvinnan som varit på allas läppar den senaste veckan?
Snart är det dags att byta kanal.

E har varit på barntimmarna idag.
Här är hennes första kapitel i biblisk historia, haha!

1 kommentar:

Bettan sa...

Förkylningarna tar aldrig slut. Trist. Fräsig lugg dags för lite likhår kanske? Det tycker jag det! Du borde prova!