måndag 14 september 2009

Det ska böjas i tid...

...eller????
Det här fina kärleksbrevet fick jag av M imorse.
Hon vet minsann vad mamma uppskattar!!
Ungefär som när min pappa skulle överraska sin 4-åriga och enda dotter med en helikoptertur över Malmö stad.
Längst framme hos piloten satt vi, genom glasgolvet såg vi staden under oss.
Pappa, uppspelt som ett barn (minns jag inte, men kryddar berättelsen lite...) pekade ut vårt hem, mormors och morfars hem osv.
Vad gör då lilla dottern?
Men en uttråkad gäspning (även här diktar jag lite för att det ska låta lite mer spännande...) tystar hon sin pappa och börjar istället ivrigt att visa att "Där ligger NK, där ligger Tempo, där ligger Engelbrektsboden, och där pappa - titta Mobilia och Wessels!!"


Mumsig kusinröra!


Kalas igårkväll.
Svägerska K och kusin M firades med smarrig smörgåstårta och delikat ginodessert.


Alltså.
Desserten var så snygg men jag glömde fotografera innan vi attackerade den.
Så jag vet inte.
Ser inte så läckert ut på bild...
Men det var jättegott!
Skivad banan, skivad kiwi och jordgubbar som toppas med riven vit choklad och så "skjuts in i ugnen".
Lite vaniljglass till detta och .... Yammie!

En bulle i ugnen och en halv på, ja vad hette nu den där kroppsbiten mellan överläpp och näsa?
Tja, låt oss säga näsan, haha!
Tack för trevligt kalas!

1 kommentar:

Miss Sophie sa...

Jag gillar storleken XM. Extra medium :) Kram på er!