måndag 28 september 2009

Svenska Småbarnsmorsor på Spa

Lördag 9.30:
Packad och nästan klar.
11.00: "Hejdå mamma!"

12.00: Lunch.
Vissa av oss var fullt nöjda med en kycklingsallad till lunch.
Vissa andra av oss - typ gravida - undrade med ängslan i rösten:
"Jaha, detta är väl salladsbuffén? Var är LUNCHEN?"
Kycklingsalladen.
Var.
Lunchen.
Inget konstigt tycker jag.
En helt ordinär lunch enligt mina mått mätt.
Med gott hembakt bröd och god sås till.
En supernöjd lunchgäst!


13.30:
Ombyte förnöjer.
Vi skuttade i våra bikinis, frottérockar och frottétofflor.
Fel.
Innan vi skuttade i våra bikinis, frottérockar och frottétofflor la vi skumpan och cidern på kylning i vårt lilla kylskåp.
Jag och J var de enda som hade kylskåp på rummet.
Och TV.
Vi måste fått "sviten"....
Mellan 14 och 18 fick vi våra behandlingar.
Vi valde mellan klassisk massage, ansiktsbehandling och fotbehandling.
Jag tror att alla var nöjda med sina val.


Jag, A och J fick en befängd idé när vi hittade och dammade av ett solarium som stod i en skrubb.
SOLA!
Vad skönt!
Och ovanför satt en skylt "NYA RÖR".
Och nog var de nya alltid.
Vi blev grisröda och fina.
Och lite som i filmen Black Jack satt vi andra bredvid som inte solade, och drack vin och snackade med den som grillades för tillfället.
En av mina favoritrepliker från Black Jack - det finns många - är ju när Reine Brynolfsson hemma hos Johannes Brost lägger sig på mage i solariet och säger.
"Jag tror jag tar baksidan först!"

Vi gjorde våra finaste badposer just för den här bilden...


19.00:
(18:00 för alla andra som inte har självlockigt hår. Vi hade glömt hårfönen så jag fick sitta och vänta på att mitt hår skulle torka innan J kunde platta det.... Lite blond kände jag mig allt...)
Vi hade med oss ett ÖVERFLÖD av snacks och flotta drycker.
Blev nästa mätta.
Vi hade så många chipssorter, chokladpraliner, naturgodisar, vindruvor och meloner att vi kunde bjudit in samtliga hotellgäster på förfest och det hade ändå blivit över!!
Men smaskigt var det!
Undrar vad det där röda är som E har i glaset?

20.00: Trerättermiddag på restaurangen.
Till förrätt fick vi en parmesansoppa med en grillad pilgrimsmussla.
Gott men den hade inte behövts om man säger så....

För sen var det filébuffe med så många goda saker att det var alldeles omöjligt att prova allt.
Speciellt efter "tilltugget" vi tryckt i oss på konferensrummet....
Till dessert var det vaniljpannacotta med färska bär.
De sex färska bären var goda.
Och lilla citromelissbladet på toppen.

Klockan 23 förvandlades restaurangen till Nattklubb.
Vi var de första nattklubbsgästerna....
Eftersom vi var lätt dästa - E tänkte föreslå för servitrisen att rulla ut ett par sängar - ville vi komma igång med dansen....
Arrogant var dock bara förnamnet på DJ:n.
Idiot efternamnet.
Han skällde ut M när hon önskade en låt.
Han slog en handduk i bardisken samtidigt som han svor över att vi minsann fick lugna oss och att han minsann hade FYRATUSEN låtar men inget av det vi önskade...
Vi tappade hakorna (trots att de var ganska välfyllda efter måltiden...).
Jag vet inte vad han trodde om oss men plötsligt började han spela Hansons Mmmbop eller vad f-n den nu heter och så fortsatte det i samma stil en timme framöver!
Dessutom ville han inte höja ljudet eftersom en privat fest pågick en våning upp och den ville han inte störa (!!!!!)
Vi var nära att ge upp.
Vi undrade också vilka Very Important People som skulle glida in lite senare eftersom DJ:n uppenbarligen inte ville slösa bort sina bästa låtar på oss tio....
Men man blir förvånad.
Vi var de mest välklädda - och påklädda - på det där dansgolvet.
Stil och klass var inga ord man kunde använda om övriga gäster.
Och då är jag varken snobbig eller elak.
Bara väldigt ärlig.
Jesus.
Vad folk kan se ut.
Värre än Berga Lågpris alltså.
Till sist fick dock M en Michael Jackson-dänga!!!!
Och där dansade hon skiten av oss.
I 20:e graviditetsveckan!
(Undrar vad H pysslar med där bakom M...?)
Och sen fick HouseMouse sitt lystmäte tillgodosett...
"This is the rythm of the night"!!!
Men jag kan ju säga att det kändes att jag inte tränat på en vecka och att förkylningen satt som ett rosslig klump i halsen.
Oj, vad jag fick pusta!
Men det var det värt, aaaaah!
Vid ett tillfälle gjorde A sitt obligatoriska "Grrrrrrrrrrrrrrrr" följt av "Ser ni, K har fått hugg!"
Mycket riktigt.
K hade en vithårig beundrare i 70-årsåldern väääldigt nääära.
Han var lite sugen på henne.
Vi tänkte att han verkligen måste ha gått fel, men han höll ut hela kvällen....
Äckelgubbe!
Vid ett annat tillfälle när A och jag stod ute på verandan och "syndade" dök en liten yngling upp vid staketet.
Snälla som vi är hjälpte vi honom att planka in.
Han var från Gävle, hette I, var 23 år och nyss fått jobb som flygtekniker på orten.
Tydligen var det 30+ på det här stället - vad visste vi, vi satt ju liksom där från början...- så han blev nobbad i entrén.
Han frågade om det fanns några tjejer därinne och jag svarade uppriktigt att:
"Take a good look på oss här alltså för det är det snyggaste du ser ikväll."
Förstår inte var jag får allt ifrån?
Spriten kanske?
Samtidigt hade jag ju jävligt rätt.
Om det inte är så att man är sugen på aprikosfärgat tunt linne, leopardtights och helkroppstatuering liksom....
Jag frågade också vad en flygtekniker tjänar nuförtiden....(och det har jag ju verkligen inte med att göra...)
"26000 före lön" svarade han men innan han hann rätta sig skrek E:
"Faa-aan va bra, jag vill också ha 26000 före lön!"

Kvällens drink blev min egen specialare: Vodka, lime, Sprite och is.
Vi beställde den så många gånger så att från att ha förklarat ingående hur vi ville ha den blandad blev det till "den vanliga" och till slut endast en nick från bartendern när han såg oss komma fram till baren...
Till sist sa han uppgivet: "Nu är limen slut..."
Slut?
Jajja.
Vi är inte dom som är dom.
En kall öl sitter fint när man dansat i tre timmar...

När stämningen är hög blir nivån ofta låg.
Vid halvtretiden när vi ramlade in på hotellet tyckte vi att det luktade.... BAJS.... i trappan.
Alltså.
Det var så ROLIGT.
Det luktade faktiskt... bajs....
Vi försökte samla oss.
Ett litet sängfösarsnack, och en och annan överbliven melonklyfta, innan vi äntligen hamnade i säng.
Söndag 9.00: Hotellfrukost.
Supergott!
Vid 12 var jag hemma igen.
Lite trött.
Lite bakis.
Lite seg.
Men fantastiskt nöjd.
Vilken underbar helg med underbara väninnor!
Gick och la mig redan vid niotiden och hade då en fruktansvärd huvudvärk.
Vaknade vid 3 och hade fortfarande jätteont i huvudet.
Tog två Panodil.
Vaknade halvfem med samma djävulska pannknack och kunde inte somna om.
Tog två tabletter till och gick upp och gjorde morgon.
På jobbet blev huvudet bara värre.
Efter jobb åkte jag hem och la mig i soffan.
Jo, det funkade eftersom L skulle sova, E åka på utflykt med farmor och M titta på film.
Men fortfarande sitter jag här med samma skallebank.
Jag blir tokig!
Kunde inte träna ikväll heller!!!!!
Hoppas, hoppas det går över tills imorgon....

3 kommentarer:

Jympatjejen sa...

Alltså jag blir helt frälst när jag läser dina blogginlägg. Du skriver bättre än välbetalda bloggare. Kanske något att satsa på? Låter som du haft en toppen helg i alla fall! Kram

åsa sa...

Vilken härlig helg ni fick! Hoppas, hoppas att din huvudvärk är som bortblåst nu...
Ses snart!
kram

katarina sa...

Så mysigt ni haft det!! En spahelg är aldrig fel när man är småbarnsmamma! Kram Katarina