onsdag 29 december 2010

The botten is nådd

Igår var syskonparet T och A här hela dagen och lekte.
När eftermiddagen kom ville våra barn - och naturligtvis även syskonparet själva - att T och A skulle sova över.
Så blev det!
Och som vanligt funkade det jättebra.
Och för ovanlighetens skull somnade alla fem strax efter åtta... (???)
Det innebar att jag hann släpa in allt från garaget, som släpade ut tidigare i höst, upp till det nya förrådsutrymmet.
När det begav sig vid förra förflyttningen rensade jag ut ett stort lass som fick åka till tippen.
Även igår var jag totalt skoningslös.
Så mycket som fick finna sig i att bli slängt...
Känns bra.
Ut med det gamla och in med det nya.
Eller.
Mja.
Nåt nytt var det ju inte.
Vi har inga möbler till det nya "TV-rummet" till exempel...
Än.


I förmiddags kom mina kusiner, T och S, S:s sambo A och deras lille son G, för att äta brunch och hälsa på.
Vi blev således ganska många runt frukostbordet (med äggröra & bacon på tallrikarna, vad annars...?)
Efter brunchen skulle kusinsällskapet dra vidare mot Nova Lund för att fynda lite på rean.
S sa tvärsäkert att han "minsann bara skulle besöka MediaMarkt".
HAHAHAHA!
Det kunde han ju tro!
Med både syrran och sambon med sig.
Och en liten bebis.
Vem trodde han skulle ta hand om lille G????

Vi träffade kusinerna även i söndags, när vi skulle "dela upp" saker från farmors och farfars lägenhet.
Var och en av oss valde saker som vi förknippar just med famor och farfar men även en hel del nyttoprylar.
Brorsan fick till exempel en microvågsugn, kusin T bestick och själv tog jag en del vita dukar ur linneskåpet.
Det fanns många saker som ingen ville ta, bland annat en bonad med en stor ullig kyckling.
De andra släktingarna skämtade och föreslog att lille G kunde ha den på sitt rum.
Så gulligt.
Jag såg att G:s mamma A inte tyckte att det var den bästa idén.
Men moster A tog fasta på det förslaget och sprang och la kycklingbonaden i A:s "hög".
Vi andra skrattade rått.
När jag skulle ta min "hög" och åka hem - låg kycklingbonaden plötsligt överst i den!!
Kul.
Jättekul.
Snabbt la jag tillbaka den ovanpå A:s grejer och smet iväg.


När kusinföljet leende vinkade tack och hej på väg ut till bilen efter brunchen idag, fick jag liksom i ögonvrån syn på något vid hallspegeln.
"NÄÄÄÄÄÄÄ, vad är nu DETTA???", utropade jag panikartat.
"Shabby chicken" svarade kusin S blixtsnabbt och hoppade in i bilen och drog igen dörren.
Så jävla lågt.
Det sämsta skämt jag hört på länge.
Ändå kunde jag inte låta bli att skratta.
Men det här är inte slutet på kycklinghistorien, vill jag lova!!
Jag kommer att slå tillbaka när ni minst anar, HAHA!!!

Under juldagsmiddagen satt jag och brorsan och pratade lite om hans jobb.
Han sa att han ganska ofta sitter med vid tvister i domstol och sån't.
"Jaha", sa jag, "då sitter du alltså rätt ofta i domstolsförhandlingar?"
E som satt mellan oss, tittade först på N, sen på mig, och sen på N igen.
"Men N", sa hon lite dröjande och fortsatte "varför sitter du på en dum-stol??"
Sen skrattade hon lite eftersom hon säkert såg en inre syn med N på en "dum" stol....


Ja du, käre kusin, nästa gång du kommer och hälsar på, ska du få sitta på en sån...
The botten is nådd.
MediaMarkt???
In your dreams.

Inga kommentarer: