måndag 13 december 2010

Ute är mörkt och kallt...

...och således steg vi upp 05.00 för att hinna klä på både oss själva och barnen en otrolig mängd med kläder...
Tog väl en kvart att få på alla lager, från underställ, fleeceställ och termoplagg till lucialinnen utanpå alltihop.
Dagbarnvårdarnas tradionsenliga luciatåg brukar nämligen hållas utomhus.
Men när vi kom fram så fick vi besked att det var för kallt att vara ute.
Småsnopet.
Tyckte nog alla.
Och så tog det en kvart att skala av alla lager igen...


Men åh vilket ljuvligt luciatåg!
Så söta barn!
Så fin sång.
Så duktiga dagmammor!!
Verkligen stämningsfullt och en fin inledning på dagen.


Sen var det dags för luciatåg nummer två.
Byns luciatåg som i år består av en kör från Musikskolan.
Otroligt njutbar skönsång.
Efter allt lussande fick man såklart gå till jobbet och göra lite nytta...


Ikväll har jag gjort något som jag inte kan begripa att jag inte gjort tidigare!!
Eftersom det är alldeles för kallt och halt för att springa - och det är inte mycket som stoppar mig kan jag säga! - så körde jag till simhallen och simmade 1000 meter!!!
Fantastiskt skönt.
Och jag var HELT ensam i bassängen.
Jag förstår att badhusverksamhet inte kan vara så lönande...
Nu är jag skönt trött i både kroppen och knoppen så nu ska jag "bara" stryka, skriva 50 julkort och se "Våra vänners liv" som börjar.
Nu.

1 kommentar:

Caja: sa...

Tassar in till dig för att önska er alla en God Jul!

Kramar till er 5 från oss 4/c