söndag 5 december 2010

O nu é de' julbord igen, o nu é de'.......

I onsdags var jag på julbord med mina arbetskamrater.
Det var ett väldigt gott och trevligt julbord som avslutades med två timmars bowling...
Mina stackars, stackars kolleger beklagade sig - vid fikabordet dagen därpå - över diverse onda axlar och svullna fingrar, haha....

Igår var det så dags för julbord igen.
Denna gång tillsammans med min man och mina föräldrar och alla deras anställda med respektive.
Även detta julbord var delikat.
Jag som nu (återigen) är en sån partypingla (ehe) har fått utstå att inta en större mängd alkoholhaltiga drycker på senare tid (=sedan förra fredagen, TRE fester på EN vecka, rena gymnasietakterna)...
Snapsar, öl och drinkar (eller groggar som man säger här... "drink" låter mer sofistikerat så därför använder jag det i ett försök att låta mer, asch .... sprit som sprit...)
I år hade vi valt en lördag då det inte spelades musik under och efter maten, och se, det blev faktiskt mycket bättre.
Vi minglade runt och pratade (behövde inte skrika för att överrösta dansbandet...) och hade trevligt.
De andra sällskapen försvann ett efter ett och till sist var det bara vi kvar.
Plötsligt ramlade det in ett gäng på 20 personer och satte sig.
En del med cowboyhattar!!
Alltså.
På den här lilla oansenliga orten "ramlar" det inte bara in folk - varken med eller utan cowboyhatt - av en händelse vid 23-tiden.
Jag var tvungen att söka information hos barpersonalen...
Men hade jag talat med H bara någon sekund tidigare så hade han kunnat upplysa mig om att de var "Finish farmers" som bodde på hotellet....
Jo, en av kvinnorna hade kommit fram till H och presenterat sig som en "Finish farmer" och frågat om han ville känna på hennes biceps (!!!???)
Finnar....
"Jatack, det vill jag såklart jättegärna", svarade H eftersom det var preciiiiiiiiiiis det han satt och tänkte på när han såg dem komma in i lokalen. "Wow, undrar jag får klämma på deras biceps...?"
Nedan ser man hur T försöker lägga sig i och styra upp gruppbilden som skulle tas av de finska farmarna....
Ja, jesses....

Sedan är det ju klart att det börjar rycka i dansnerven vid en viss tidpunkt.

Några av oss tog därför taxi till dansstället där jag för övrigt var på julbord i onsdags.

Detta faktum påpekades ju givetvis av personalen...

Ja, jag är ju ett sån't party animal.....

Ett mycket MYCKET bra coverband spelade. (En Tilde de Paula-förstärkning, pappa!)
Soundtrip.
Lägg det på minnet.
Jag har aldrig hört ett coverband kunna spela så extremt varierat, allt ifrån AC/DC till E-Type!!
E-Type har jag nog aldrig hört någon göra cover på när jag tänker efter.
Men det var extremt likt originalet.
Det var till och med så att jag - när jag kommit tillbaka till dansgolvet efter att ha pudrat näsan - trodde att DJ:n börjat spela igen!!!
Synd bara att sångaren var så ful... (NOT!!! Flämt, flämt....)
Givetvis klättrade jag ju upp i DJ-båset nästan det första jag gjorde, för att önska, just det....Mikrofonkåt.
"Den kommer den sista timmen, jag måste spara den."
Men HALLÅ!!!
Sista timmen infaller mellan 02.00-03.00...
Vem kan vara ute såååå länge???
Tydligen.
Jag.
Själv.
Klockan 02.23 skrek jag mig hes ikapp med September.
Klockan 02.30 satt jag i taxi på väg hem.
Vilken rolig kväll.
Ganska kul att man träffar på M:s fritidspersonal, söta hästtjejerna i stallet här bredvid osv.
De är typ, 22.
Det var jag också.
Igår.
Typ.
Imorse: 73.
Typ.


Och så dagens första - och sista - inlägg i miljödebatten.
Jag måste ju ha något seriöst att tillföra också...
Hörde på nyheterna en kväll att man röstat om vilka länder som ska få arrangera fotbolls-VM 2018 och 2022.
(Snacka om framförhållning...)
2022 heter de lyckliga vinnarna Qatar.
Qatar?
Vad fan är det?
Ett land?
(Tur att man kan googla...)
Vidare i nyhetssändningen förklarade man att det kommer att vara så fruktansvärt hett i Qatar då VM pågår att man måste kyla ner arenorna.
Att kyla ner en arena ska enligt uppgift kosta 28 miljarder kronor!!!!!
???
Ok.
Det finns ju länder som kanske skulle lämpa sig liiiite bättre för ändamålet.
Eller??
Jag tycker att det verkar helt puckat.
På ren byråkratiska.

1 kommentar:

Stefanie sa...

Du har ju mer energi än vad jag ligger inne med. Vid 02.10 sov jag väldigt gott! Var ett trevligt julbord och absolut något jag besöker fler gånger! Dina föräldrars anställda verkar vara ett glatt gäng! Blir kanske håll i gång när de ska hem till mina föräldrar och jobba. Kram