tisdag 21 december 2010

Klädd och klar

Julavslutning för M imorse.
Stämningsfull sång i både kyrkan och klassrummet.
Försökte föreviga ögonblicken men upptäckte att någon - kan mycket väl vara jag själv - ändrat kamerans inställningar.
Till det sämre.
Vår kamera är avancerad.
Touchskärm.
Lite knepigt att lista ut alla hundra miljoner funktioner.
Varför måste kameror vara så komplicerade att lära sig?
Jag har lagt åtskilliga timmar på att knappa och trycka och testa men oftast resulterar det i ännu mer problem....
Stön.
Så några fina bilder från kyrkan blev det dessvärre icke...
Men jag har alla fina bilder i huvudet.
Svårt att visa dem för någon annan - typ M:s pappa som inte var med - dock...

Medan flickorna klädde granen - den magnifika och HÖGA (jag bad uttryckligen om en lite mindre gran i år men vem lyssnar på mig??) - passade jag på att läsa manualen till kameran.
Igen.
Och som vanligt står det bara hur man stoppar i batteriet och hur man använder avtryckaren...
Men hallå!!!
Ingenting om alla miljoners triljoner ikoner som poppar upp på skärmen bara man råkar nudda den...
Ja.
Sen hann jag inte fundera på DET längre.
L välte ut min glögg över instruktionsboken men INTE kameran.
PIUH!!!!
Kände att jag var väldigt nära en déjà-vu (pappa - vin - Kreta - 900 kr) men det var BARA den lilla värdelösa manualen som blev blöt.
Och plötsligt fungerade kameran som jag ville igen.
??????????????????


Jag har inte hängt upp en enda kula i granen.
Barnen - och pappan tror jag - har dekorerat juleträdet alldeles på egen hand.
Det blev flott, eller hur?


Nu sover barnen och sitter jag framför brasan med ny glögg i koppen.
Var dock tvungen att springa ut i vinternatten för att titta på termometern och konstatera att den visar på MINUS 20 GRADER!!
Herregud så kallt!
Men det är väldigt vackert och gnistrande med fullmåne och allt!
Längtar emellertid efter att kunna springa igen.
Får nog köpa såna där broddar man sätter på skorna så att man kan ta sig runt i löparspåret snart.
Simningen är en god ersättare men inte alls samma sak...


Imorgon är det den 22:e.
Hjälp vad tiden går fort.

1 kommentar:

HÖNSHUSET sa...

Hejsan!!!

Vilken stor och fin gran!! Mysigt!!

Önskar dig en härlig Jul!!

Kram gunilla