lördag 18 december 2010

Nya upplevelser i snökaoset!

Jo.
Så här glad kan man bli av en simpel Pripps Blå.
Speciellt om man suttit på ett tåg i 2 timmar och 10 minuter istället för 30 minuter...
Jag förstår inte.
Varför är det alltid krångel när jag ska åka tåg?
Som tur var hade jag trevligt sällskap hela resan i form av en kollega som bor i Malmö.
Vi pratade bort tiden men kom överens om att nästa gång vi gör den här resan tillsammans ska vi se till att vara bättre utrustade.
Med några kalla öl eller varför inte flaska rött, haha!
Man vet ju liksom inte hur länge man blir strandsatt i en kupé...
Jag hade planer på att fixa de sista julklapparna innan mitt och brorsans restaurangbesök klockan 20.
Men.
Jag klev av tåget 19.40 så de planerna grusades.
Så då blev det en Pripps.
Blå.
Kall.
Och.
God.
Och så blev jag raskt på gott humör igen.

Egentligen var det fullbokat på Bastard.
Det fanns dock två "barplatser" kvar.
Ibland har man tur! (Jfr "Tågresa"...)
Först åt vi en "Bastardplanka" som var fantastisk.
Sen åt vi karré av nåt slag med grönsaker.
Jag kan inte riktigt återge hur det smakade men det var magnifikt.
Allt sköljdes ner med en flaska vin, grymt gott vin!
Sen tänkte vi gå vidare till nån pub men eftersom allt var så perfekt på denna krog så avrundade vi med en öl där istället.
Ja, jag behövde v-e-r-k-l-i-g-e-n den där ölen...(eeeeh)...
Ibland fattar man inte de klokaste beslut.
Sen vandrade vi hem genom ljudlöst dalande snöflingor.
Och en och annan kissnödig ungdom.
Jo, en tjej satt faktiskt på huk med rumpan bar, precis intill en busskur och en folksamling.
Fnittrig av lätt berusning trodde jag att jag sett fel men när vi passerat tittade jag och brorsan på varandra och konstaterade att jo, tjejen satt verkligen och kissade.
Men det var i och för sig inte det mest anmärkningsvärda.
Det mest anmärkningsvärda var att hon rökte samtidigt, och hon gjorde det helt obesvärat, som om det var den mest naturliga sak i världen att sitta på en snöig trottoar - bland massor av folk - och uträtta sin behov och ta ett litet bloss!
!?!?!
Vi såg klart Gladiator, det var väl 5 minuter kvar (lönt) och sen undrade brorsan vad vi skulle se härnäst?
"Kudden" svarade jag och gick och sussade.
Mysigt att dela säng med lillbrorsan, hahaha!
Det var väl 25 år sen sist....
Vid 9-tiden vaknade jag med ett ryck.
Väckte brorsan, gjorde varsin kopp svart kaffe (han hade ingen mjölk), tog på mig träningskläder - jodå! - och så traskade vi ut i snön och letade upp bilen.
Jag skulle nämligen följa med till N:s träningslokal och träna CROSSFIT!!
Helknasigt.
Jag repeterar:
Ibland fattar man inte de mest genomtänkta beslut.
JAG??
På CROSSFIT??
Det ena sexpacket efter det andra ramlade in genom dörren, och då pratar jag inte om Pripps Blå....
Nedan syns dagens träningspass illustrerat i ord.
Och inga visor.
Detta kallar jag hardcore.
Jag missade det där med att man skulle ta tiden, men brorsan satte nytt personligt rekord i Filthy Fifty - grattis!!!
Själv är jag glad att jag fortfarande kan röra mig obehindrat.
Kanske även imorgon.
Men på måndag.
Ajajajaj.



En av övningarna var tex. att hoppa upp på en låda.
JÄMFOTA!
FEMTIO gånger.
(Jag gjorde det bara 25... och likaså övning nr 2, men sen var det slut på mesandet, då blev det 50 repetitioner av varje återstående moment...)

Finn ett fel:



När vi kom tillbaka till brorsans enkla boning var det dags för - frukost?
Klockan var väl 12.30 när vi svullade i oss äggröra, bacon och fruktsallad.
Såååååå gott!
Och som synes på bilden nedan, så göre sig ett sexpack icke besvär att besöka den här kvinnans mage...
Får nog bli ytterligare ett par-tre tusen KZE eller vad det nu hette...
Sen var det julklappsfix för hela slanten.
Kom hem lagom till att mannen skulle iväg på innebandypartaj...


Och nu har jag slagit in ALLA julklappar.
Jag är fantastisk om jag får säga det själv.
Och lite lätt korkad.
Klockan är över elva på kvällen, jag har både natt- och morgonpasset.
Varför sitter jag här??
Igen.
Att jag aldrig lär mig.

Inga kommentarer: