tisdag 10 februari 2009

Botad???

Har varit utsatt för frestelse.
Som ett barn framför godishyllan.
Som en alkis framför gratissprit.
Som....ja, ni fattar.

Jag föll inte.
För frestelsen alltså.

Ikväll var jag hembjuden till en av mina två svägerskor.
Det skulle bli visning av barnkläder.
(Då kan man lätt räkna ut vilken av svägerskorna det var som bjöd...)
Trendiga barnkläder.
Trendiga, populära barnkläder.
Trendiga, populära, dyra barnkläder.
Trendiga, populära, dyra, SLITSTARKA barnkläder.
I det här hushållet behövs emellertid inga SLITSTARKA kläder,
för mina flickor bryr sig inte om kvalitet och kläder i ekologisk bomull.
Nej, här behövs variation och kvantitet.
De vill ha mycket att välja på (precis som sin mamma).

Lönlöst att bjuda mig på såna hempartyn kan man tycka.
Men, jag går ju inte enbart dit för att eventuellt handla.
Jag går ju dit för att det är trevligt att träffa kompisar och fika!
Och visst handlar jag något ibland.
Men inte idag.
Det var inte riktigt "vår" stil...
Och M vägrar att vara "tvilling" med sina systrar.
Det är lite det, det här klädmärket har som koncept, att allt kan mixas och matchas...

Så.
Jag köpte ingenting.
Är jag botad???

4 kommentarer:

Sarasnaran sa...

Nänänä, du är icke botad kvinna.
Sorry. =)

åsa sa...

Känner jag dig rätt är du inte botad!
Var det L&B?

Anonym sa...

ohh hur kan du motstå att shoppa, tror minsann det var ett me&I!!
duktig mamma du är:)

SiS sa...

Visst var det me&i och det var färgglatt och barnsligt precis så som jag tycker att barnkläder ska vara!
Men, eftersom vi mer har Madickenstilen så passar me&i inte riktigt....
(Och H&M Rowells kan skatta sig lyckliga...!)