torsdag 26 februari 2009

Stadsbesök

Lillan och jag har varit i sta'n hela dagen.
Vi parkerade - pust, det tog ett tag att hitta en ledig ficka - och hissade upp oss till femte våningen.
Där tog H och lille E emot oss och bjöd på kaffe, fralla och semla. Mums!
Sedan prånglades de små barnen ned i sina vagnar, uppmanades att sova och mammorna gick med raska steg (vi visste att vi skulle ha ungefär två timmar på oss) i riktning mot Lindex.
Vi hade kuponger, jajamensan...
H&M hade också äran att ta emot några pengar ur våra plånböcker...
På Åhléns köpte jag en stege!
En prydnadsstege!
Vit och fin.
Och jävligt lång.
Efter det smarta inköpet gick det liksom inte så bra med shopperiet.
Kunde riktigt höra makens röst inne i huvudet:
"Vad är det för vanvettsaffär? En stege! Hade jag ju lätt kunnat snickra ihop till dig..."
Jaja.

Väl tillbaka i lägenheten smaskade vi i oss spaghetti och köttfärssås.
Och ännu en liten semla slank ner.
(Tur att man tränade ikväll. Jag tränade. Ensam. A drack vin. Igen. Sssssssssss)
L fick "burk-kalops".
Jag förstår att hon inte vill äta.
Totalt smaklöst.
Jag MÅSTE ta och laga lite barnmat och frysa in.
Första barnet, ojojoj så redig man var.
Andra barnet, mjaaaaa.
Tredje....
Skärpning.
Medan L satt och åt tror jag att E tömde samtliga köksskåp, i ettårshöjd, på prylar.
L lät sig imponeras av fästmannens arbetsamhet...

Vilken härlig dag!

Inga kommentarer: