torsdag 5 februari 2009

Torsdagsträning

Om mindre än tre timmar sladdar A in på tomten i sin skruttiga vita Audi.
(Hon läser inte den här bloggen - tror jag - så jag kan vara tuff och säga så om hennes bil...)
Dessutom fukar inte belysningen inne i bilen, så jag dröjer alltid lite med att hoppa in i passagerarsätet medan jag böjer mig halvt in för att kolla att det verkligen är hon...
Tio i sju står jag redo i tjocka vinterjackan, tofflor, träningsväskan med skor
(fick nya fina i julklapp av barnen), prinsessvattenflaska och träningskort i.
Skillnaden från förra torsdagen är, att idag har jag också nya fina träningsbyxor på mig!
Beställde nämligen ett par snajdiga från H&M-katolgen och de kom igår.
Beställde även ett snajdigt träningslinne men det var för stort (!) så jag får matcha
med tråkig reklamtröja tills rätt storlek anländer...
Ser ju så dumt ut att träna med bar överkropp...
Stortjejen är hos farmor,
lilltjejen snarkar i vagnen,
mellantjejen sitter i mitt knä och gråter för att hon är så förstoppad!
Vi har gett henne mediciner för detta i snart tre månader,
ska det aldrig bli bra?

4 kommentarer:

åsa sa...

God kväll! Låter farligt att åka i den bilen. Själv är vi billösa sedan december, jätteskönt.

Ändra tiden - Gå in på Inställningar och sedan formatering. På tidzon ändrar du till (GMT+01:00) Stockholm.

Kommentarer- Gå in på Inställningar igen och sedan kommentarer. Där kan du sedan välja Vem som kan kommentera.

Busenkelt!!

Grattis till lilla Lisa idag!

Bettan sa...

Nya byxor, nytt linne...

Där ser man på vad gör ni aerobics eller step eller BODYPUMP?

åsa sa...

Antingen är jag jättebra på att förklara eller är du ovanligt smart!

SiS sa...

Svar Bridget:
Jag är aerobicstjej men så länge småbarnsbudgeten/tiden varar får jag hålla tillgodo med ordinär jymping (böjåsträck)

Svar Flugsvampen:
Skulle nästan kunna tro att du är LÄRARE men det sistnämnda givetvis...