torsdag 19 februari 2009

Hold your horses!

Ingen vit Audi denna torsdag heller.
A:s man hade lagat trerätters (han är pappaledig...) och bjöd vin till.
Innan Bolibompa!
Vissa tar lätt på träningen, hrrrm.

Träffade H i omklädningsrummet istället.
Det är kul att ha en kompis att snacka lite skit med före och efter passet tycker jag.
När jag kom in i salen såg jag att det var vikarie.
Javisst ja.
Vår ordinarie muskelknutta är på skidsemester.
Det hade jag glömt.
Vikarien såg snäll och mild ut.
Det var hon också på sätt och vis.
Hon log nämligen hela passet igenom.
Devil in disguise.
Måååååånga seeega mjölksyreövningar och ganska slätstruken musik.
Men så, mitt i passet, comin' up, comin'up!
E-Type.
Din gamle indian. (Citat F)
Hade nästan glömt bort dig!
Då blev kroppen yster och glad och till "Hold your horses" struttade vi glatt fram och tillbaka och en-två-tre-fyr-och-skutteliskutt-och-klappeliklapp!

Nu har jag tränat två dagar i veckan i sex veckor!
Storslaget!
Av maken alltså.
Att ta hand om tre barn den där jobbiga perioden mellan 19-20.
Då två barn ska nattas och läsas saga för samtidigt som den tredje gastar oavbrutet efter mamma...
Men han skulle aldrig gnälla.
Åh nej, inte min man inte.
Såklart att han vill ha en nöjd och glad fru.
En "kåt, glad och tacksam" fru som han själv brukar säga....

Jag har blivit tidsoptimist.
Jag tror att jag ska hinna väldigt mycket på väldigt kort tid.
Tre dagar i veckan lämnar jag M och E hos dagmamman fem timmar åt gången.
Det är väldigt lite tid.
På de ynka femton timmarna ska det hinnas med massor- förutom att mysa med L som faktiskt sover mest vid den tiden.
Städas, tvättas, strykas, handlas, lagas middag, fixas etc.
Idag skulle jag tex. gå ärenden.
Jag gjorde 11 stopp.
ICA, tygaffären, sportaffären, elektronikaffären, Systembolaget, klädaffären, ostaffären, liten konstutställning, Apoteket, glashyttan och Lidl.
Det tog tvåochenhalvtimme.
Jag var tvungen att ringa svärmor när jag insåg att jag inte skulle hinna hem i tid för att äta lunch, duscha och ge L mat innan jag skulle hämta storasystrarna... Pust!

När jag kom hem till svärmor och svärfar hade mina kära barn krävt att farmor skulle laga hallonkräm och göra smörgåsar för de var såååååååå hungriga (trots att de ätit lunch bara enochenhalv timme tidigare) så då fick hon mitt i sitt giffel- och rulltårtebak ställa sig och göra mellanmål....
Verkar som om barnen blir hungriga så fort de ser sin farmor.
Äpplekräm, mackor utan kanter i små bitar, marabou mjölchoklad på rulle...you name it...

Svärfar fyller år idag, så därav svärmors bakande.
Vi överlämnade present - trots att han inte vill ha någon - drack kaffe och åt goda kakor.
Och så lämnade vi deras hem som vi brukar - i en jävla röra.
Leksaker överallt, korklösa tuschpennor och ritpapper utspritt lite varstans, smulor och utsmetat kakkladd på köksbordet....
Kommer mina barnbarn att göra så?
Kommer jag att klara av det?
Det vete tusan.
Och så all denna överproduktion av "pyssel".
Idag rullade M cigaretter.
Precis som farfar.
Gulligt?

2 kommentarer:

A-K sa...

Mor- och farföräldrar är guld värda! Vad hade man gjort utan dem?
Du verkar lycklig - härligt! Kram A-K

Bettan sa...

Dom där intruktörerna som ser väldigt glada ut, dom är läskiga och kanske robotar från en annan planet.....