måndag 23 februari 2009

Sunkistbullar

Har precis stekt köttbullar på ett kilo blandfärs.
(I riktigt smör såklart...)
Supergoda men superfula.
Som jag sa till mamma i telefon, de se ut som små tetror.
Alltså sådana små trekantiga som man får mjölk i på vissa caféer...
Eller som man köpte med saft i när man var liten, och drack med sugrör.
Visst hette de Sunkist?
Tyvärr blev det inte så mycket sky så jag fick "fuska" ihop såsen med lite fond, gelé och en bortglömd burk creme fraiche "Kantarell & Cognac" (den är smarrig, såsen lyckas varje gång!).

Idag blev det Audiskjuts till träningen.
Oj, vad mycket folk det var på passet!
Och oj vad synd att ledaren ska åka till Chile för att plugga och semestra ett par månader.
Hennes pass är så bra!
(Och så kom hon fram till mig efteråt och frågade om inte jag vill bli ledare.... Moi??Smickrande, eller hur??? Men när ska jag hinna med det??? Jag som inte ens plockar undan sittdynan efter mig eftersom jag tycker det är så skönt att slippa att just"plocka"... )

Förra måndagen var det en dansk medelålders man som kom fram till mig efter passets slut.
Jag vet fortfarande inte om han skämtade eller menade allvar men han såg ganska arg ut när han sa: (med dansk brytning och "hårda" g:n)
"Vad fan Gör du här? Du borde gå på eliiiiitGymnastik så som du far runt..."
Tilläggas bör att måndagspasset är ett baspass....
Vet inte vad folk har för referensramar, liksom....

Annars gillar jag mer det som jag kallas på A:s jobb.
Halva A:s jobb går och tränar på Friskis så hon har fullt upp med att heja och tjenixa på folk under passet och de förstår ju att vi liksom hänger ihop.
Jo, men i alla fall kallas jag för "hon den smala som har fött tre barn"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"Jaså, din kompis, hon den där smala som fött tre barn."
Fåfängan vaknar till liv faktiskt.
Men återigen.
Vem jämför vi med?
Helst inte Victoria "size zero" Beckham....
A har påpekat för sina arbetskamrater att hon minsann också fött tre barn men när komplimangerna uteblivit har hon sammanbitet väst fram att "hon och jag minsann är ovänner"...
Hahaha!

2 kommentarer:

Bettan sa...

Hurtigt och duktigt, jag kan se dig som instruktör lite sådär peppig med glatt humör men ingen mercy....

Tycker jag du ska satsa på.

Vulpes Argentum sa...

JAG vet iaf att det ligger hårt jobb bakom.