onsdag 4 februari 2009

Smygsportare

Nu har jag mått gräsligt illa i tolv timmar...
Men "bara" det.
Jag haaaataaar illamående.
Får såna flashbacks.
Urrrrrrrk.
Resten av familjen är friska så vi får hoppas att jag är sist ut...

I lördags - när vi hade vår återförening - gled vi, bland annat, in på ämnet träning.
För J sa helt plötsligt:
"Jag har gjort Klassikern."
WOW!
Minns inte J som särskilt sportintresserad så jag blev mäkta imponerad.
Det blev vi alla.
Men N ville inte verka sämre utan fyllde blixtsnabbt i:
"Och jag har sprungit Tjejmilen, det var 5 kilometer!"
OJ!
Inte heller N framstod som nån sportfåne på gymnasietiden så hennes uttalande gjorde även det djupt intryck.
Tills S (som är en sån där matte-no-snabb-i-huvet-typ) sa lite försiktigt:
"Tjejmilen? Är inte det en mil......???"
(När vi rett ut att det var "Vårruset" N deltagit i, var vi ändå imponerade...)

S, inte heller hon något sportfreak, och jag utgjorde däremot ett perfekt par när det gällde den årliga STORA (och hatade) orienteringen varje år på gymnasiet.
Eftersom S är duktig på att läsa karta och kompass och jag själv gillar att springa så kan man ju tänka att vi klarade uppgiften galant.
S tog ut riktningen för kontrollerna, jag lubbade fram och tillbaka och stämplade korten.
Varje gång jag kom tillbaka till henne hade hon tagit ut riktning för nästa kontroll.
Snacka om teamwork!

F-n vad jag mår illa!

6 kommentarer:

åsa sa...

Hej Kristina!
Vad roligt med en ny blogg att följa. Ska gå till Polarn och pyret och se vad de har på sin 70% rea som börjar idag....
Tittar in i kväll för att läsa lite!
KRAM åsa

Bettan sa...

Fler barn på väg?

SiS sa...

Bridget, Bridget....
Absolut inga fler barn på väg!
Jag har lämnat över stafettpinnen...

Rosa Åsa, "läsa lite" existerar inte på min blogg. Avsätt ett par timmar, hehe....
Hittade du nåt kul på rean?

åsa sa...

Jesus kvinna ,vad du kan skriva.... Tror jag har tagit mig halvvägs genom din blogg nu.
Tre pop tröjor för 40:- styck är väl inte illa!?

ps 1 Du vet att du kan ställa om klockan så att den stämmer va?

ps 2 Du vet att du kan ändra så att vem som helst kan kommentera på din blogg!??

Jättefin blogg har du och jag säger bara I´ll be back!

kram kram

åsa sa...

Glömde att skriva att jag tänkte lägga dig som favorit hos mig. Hoppas det är ok!??

SiS sa...

Jag har ställt om klockan, men den "hoppade tillbaka". Ge mig ett tips!

Hur gör jag så att vem-som-helst kan kommentera?

Bra jobb där med tröjorna....:)